Recensioner med Karl-Johan: Konserten Winner in You

I det här avsnittet av mina radioprogram kommer jag att berätta om konserten Winner in You. Det var en välkänd konsert som riktade sig till HIV positiva. I konserten framträdde Patti La Belle och sångaren Michael MC Donald. I det förra avsnittet av mina radioprogram berättade jag om Patti La Belle.

Radio Fyris
Radio Fyris
/
This entry was posted in Recensioner med Karl-Johan on by .
Karl-Johan

About Karl-Johan

Hej. Jag heter Karl-Johan Säll och har just börjat på Radio Fyris. Jag ska presentera mig för er på Radio Fyris och alla ni andra som läser den här texten. Mitt första Radioprogram kommer att handla om barnboken Molly Moons fantastiska bok om Hypnos. Molly Moons fantastiska bok om hypnos och böckerna Vargbröder och den första Harry Potter boken är mina favoritböcker. Fantomen vill jag berätta om att jag tycker bra om också. Den prenumererar jag på. Min favoritartist är 80-tals reggaeartisten Gregory Isaacs. Hans skiva Night Nurse tycker jag om att lyssna på. Den och låten The Rose med Bett Midler är det som jag tycker om att lyssna mest på. Mina favoritfilmer är filmerna Napoleon Dynamite och Titanic och filmen Robocop. Napoleon Dynamite Napoleon Dynamite är en film som handlar om en high school på 80-talet. En mobbad kille som heter Napoleon Dynamite och hans bästa vän Pedro ställer upp i en omröstning om att bli elevrådets ordförande. Omröstningen står mellan dem två och den blonda tjejen Summer Wheatley. Titanic Filmen Titanic handlar om Titanic Katastrofen. Jack och Rose som befinner sig ombord på Titanic blir djupt förälskade i varandra. Sen måste de kämpa för att överleva när Titanic sjunker. Robocop Filmen Robocop är en välkänd science fiction film från 1987. Den handlar om en polis som blir mördad av ett gäng brottslingar. Hans kropp används av storföretaget OCP(Omni Consumer products) till att bygga en polisrobot som ska upprätthålla lag och ordning. Polisrobotens namn är Robocop. Filmens handling utspelar sig i staden Detroit. OCP är ett storföretag som har köpt upp hela Detroit. Allting i Detroit är i maskopi med OCP. Mina tv och datorspel Jag vill också berätta om några av dem dator och TV spel som jag har haft som barn. Rosa Pantern Resa på egen risk Mitt första datorspel som jag har respekt för än idag är datorspelet Rosa Pantern Resa på egen risk. Handlingen i Rosa Pantern Resa på egen risk är att Rosa Pantern ska vakta några barn som är på ett hemligt sommarläger. Barnen är barn till betydelsefulla personer. Lägret heter Chili Hua lägret. Rosa Pantern måste resa ut i världen för att undsätta barnen. Rosa Pantern måste resa till England, Egypten och Kina och Bhutan och Indien och Australien. Samtidigt vill Barnens Camping byrå att Chili hua lägret ska läggas ner. Barnens camping byrå består av tre hundar. Jazz Jackrabbit Jag har också spelat 90-tals spelet Jazz Jackrabbit en del. Det handlar om en grön kanin med pistol som ska ta sig igenom olika banor för att rädda en kanin prinsessa. Kanin Prinsessan har blivit tillfångatagen av några onda sköldpaddor. Harry Potter och De vises sten som datorspel tyckte jag också om att hålla på med. Förutom det så tyckte jag också väldigt bra om The Sims 1 och datorspelet Doktor Brain. The Sims 1 I spelet The Sims skapar spelaren en familj och bygger ett hus. Sims 1 2 3 och 4 och 5 finns. Jag föredrar att spela det första spelet. Doktor Brain Doktor Brain är ganska likt Jazz JackRabbit. Det handlar om några hyperintelligenta personer som har blivit kidnappade av den kriminella organisationen SPOR. SPOR har byggt en topphemlig undervattensbas som spelaren ska ta sig ut ur. TV spelet Jak and Dexter Ett tv spel som jag tyckte om att spela var Jak and Dexter spelen. Jak and Dexter handlar om en pojke som är utvald utan att han vet om det. Pojken heter Jak. Så är Jak utvald. Han ska aldrig veta om att han är utvald. Jaks kompis är en liten surikat som heter Dexter. Dexter sitter alltid på Jaks axel. Du behöver inte spela igenom alla spelen för att förstå handlingen.Du kan välja ett av dem. Jag höll mest på med Jak 2. Det första spelet heter Jak and Dexter. Jak 2 och Jak 3 finns. Sen finns det ett racingspel också. I Jak 3 kör Jak omkring i en öken i några stora bilar. Dem bilarna tävlar i racingspelet. Sen finns det också några olika nyutgåvor av dem klassiska Jak and Dexter spelen. Yu gi oh Ett kortspel som jag tycker väldigt bra om är kortspelet Yu gi oh. Det är ganska likt Jak and Dexter spelen. Det handlar om en mobbad pojke som hittar en egyptisk artefakt. Med hjälp av den blir han Yu gi oh. Yu gi oh utkämpar dueller mot olika otrevliga personer i spelets handling. I striderna strider övernaturliga monster mot varandra. Yu gi oh finns också som seriebok och tecknad tv serie. Jag blir väldigt nostalgisk när jag ser karaktärerna i Yu gi oh. Jag kommer ihåg när SVT visade den tecknade tv serien. Radioföljetongen Morfar Prosten. En barnbok har jag och min familj lyssnat på hur mycket som helst när jag var barn. I bilen lyssnade vi alltid på den när vi körde långt. Barnboken Morfar Prosten lyssnade vi på när jag barn. Sune får Goddag Goddag sjukan hade vi på kassettband också. Den och Morfar Prosten lyssnade vi mycket på. Men framförallt lyssnade vi på Morfar Prosten. Morfar Prosten handlar om Anton och hans bror Karl. Dem kommer på besök till sin mormor och morfar som heter Gustaf och Elsa. Dem kallas alltid för Prosten och Prostinnan. Morfar Prosten var en radioföljetong som Sveriges radio hade samtidigt som SVT visade Åke och hans värld för första gången. Morfar Prosten finns i tre olika delar. Prostens barnbarn och Kalabalik hos Morfar Prosten och Morfar Prosten. Min familj består av min mamma och pappa. Dem heter Christina och Anders. Jag har en äldre syster som heter Clara. Hemma hos mig bor det två hundar. En Västgötaspets som heter Tjetil och en tax som heter Mattis. Det som jag tycker om att göra är att löpträna och lyssna på musik och läsa. Det var min presentation av mig själv och mina intressen. Jag är glad för att vara tillsammans med alla som jobbar här på Radio Fyris.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *