matilda den vilda bloggar i djupaste karantän dag 77

Jag var ute i lördags, kan låta sjukt för den som tar det för givet men jag har fler chanser och gå ut men situationen ser ut nu med att mamma hjälper mig vill jag ha dem där timmarna emellan då hon kommer och och det kan låta som en trivial sak men detta går 15 år tillbaka då jag i tonåren behövde mera hjälp och frigörelsen uteblev, jag försökte med det när jag bodde på internatet i Stockholm där jag gick gymnasiet, sen när jag kom tillbaka tillbaka efter skolan vill jag inte hem och detta hem är som det r och mycket tog jag det för att en lägenhet och föräldrarna har hjälpt mig en del trotts jag bor i min egna lägenhet och frigörelsen har inte blivit av på många punkter men nu var det två släktingar jag skulle träffa och då känns det bättre än bara med föräldrarna men det har varit trevligt, har inte träffat de där släktingarna sen nyårsafton, vi var i samma park som vi var då jag flydde år på Corona säkert avstånd men denna gång mer folk då det var lördag och folk höll avstånd men inte alla som tillhörde ett kalas men efter en utskällning skötte de faktiskt sig men det var underbart och glädje och se entrén, hissen och parkeringen var mer underbart än förr, kände mig som en ko inför kosläpp, tre tmmar var jag ute, längsta tiden på nästan 3 månader !

Enligt världshälsoorganisationen WHO har epicentrum för Corona pandemin blivit Sydamerika, främst Brasilien där man nu har 45000 döda och fallen i sydamerikanska länder bara ökar enligt WHO.  I Sydafrika har antalet våldsbrott har sjunkit dramatiskt i landet  under Corona pandemin. Olika  kategorier av våldsbrott har sjunkit hela 49 och 82,8 procent sedan 27 mars då den strikta karantänen för landets invånare, jämfört med motsvarande tid förra året. Dock har smuggling av har alkohol och tobak under Corona pandemin men nu får sydafrikanerna dricka igen och får endast drickas hemma och och försäljningen ska ske under strikta villkor, ett begränsat antal timmar på särskilda dagar. dock kommer förbjudet att sälja tobak att vara kvar. den 1 juni lättades restriktionerna ytterligare den 1 juni då de flesta delarna av landets ekonomi öppnade men under strikta hälsoföreskrifter, utegångsförbudet på nätterna släpas och det blir tillåtet och motionera utomhus närsomhelst under dagen men offentliga sammankomster är fortfarande förbjudna. Verksamheter som exempelvis restauranger barer och frisörsalonger hålls stängda. Albanien tillåter nu hotell och har även sina stränder och allmänna badplatser öppnade den 10 juni och fler och fler öppnar upp mer. I Italien har man nu öppnat gym och badhus. För att undvika smitta införs dock hårda regler för verksamheter som att gymbesökare måste hålla två meters avstånd till varandra och på badanläggningarna får man inte släppa in fler badgäster än att varje person har sju kvadratmeter bassängyta för sig själv. I Tyskland rullar fler tåg och samtidigt ska järnvägsbolaget lansera en ny funktion i sin app som ska göra det möjligt för resenärer  att se vilka tåg som är relativt fullbokade, så att det blir möjligt och välja andra tåg och Indien återupptas flygtrafiken inrikes dock endast till ⅓ av turerna och i Grekland kan man  nu ta färjan mellan det grekiska  fastlandet, öarna och restauranger och barer håller nu öppet. Landet hade förra året fler än 34 miljoner besökare som tillsammans spenderade 18,2 miljoner euro i landet och Japan har  beslutet att lyfta det nödläge som fortfarande gällde i huvudstaden Tokyo och  fyra i andra områden och på Nya Zeeland har man lättat ännu mer på på reglerna om social distansering tillåter folksamlingar upp till 100 istället för 10 personer. Samtidigt som Spanien lättar mer på restriktioner i delar av landet som varit nedslängt. Madrid, Valencia, Granada och Malaga har genomfört den första öppningsfasen och byggnadsarbeten i byggnader med lägenheter tillåts och det är upp till lokala myndigheter och besluta om hur många som får besöka stränder och sätta tidsbegränsningar hur länge de får ha öppet. Turister som kommer till landet från och med juni kommer troligen ta bort kravet på två veckors isolering. De spanska stränderna öppnas i slutet av maj och de kommer som att tv meters regeln ska ske mellan sällskapen på stränderna ett sällskap som endast får bestå av 11 personer, toaletter och duschar  och toaletter  kommer att förbjudas annars är detta också något för lokala regioner och myndigheter själva bestämma vilka system som ska användas för att minska smittsmittring. och flera kreativa lösningar har uppfunnits, som i Sanxenxo i Galicien kommer man att använda drönare för att mäta kapaciteten på stranden och på orden Tarifa i Andalusien kommer man ha en app  í form av trafiksignal för att visa hur fulla stränderna är,  grön få besökare, orange mycket besökare och röd då är stranden full. 52383 smittade 4891 döda i covid 19 i sverige

This entry was posted in Matildas Blogg, Matildas värld, Program, som Underhåller on by .

About Matilda Birgegård

PK fitta som har två program Matildas värld där jag driver, roastar och häcklar det JAG tycker borde få det, förvandlas på våren till schlagerdiva i programmet schlagerdivan där DU får veta allt om melodifestivalen och Eurovision song Contest Hör alla bidragen i eurovision song Contest då jag recenserar alla, reaktionvideos och mycket mer lyssnas och förfasas över bristen på gränser och spärrar men humorn är godkänd av uppsala kommun så, följ mitt liv om manshat, politisk korrekthet och schlagers underbara värld